Apa itu IPTA/IPTS?

Kepada pelajar lepasan SPM amnya, kenapa perlu buang masa ada untuk menunggu rayuan? Sedangkan pihak IPT telah banyak menyediakan tempat pengajian di merata tempat terutamanya Kolej Cosmopoint yang ada di seluruh Malaysia. IPTA tidak dapat menyediakan atau menempatkan jumlah pelajar yang melebihi dalam sesebuah institusi, apa lagi jika syarat kemasukan anda tidak mencukupi kepada sebuah institusi tersebut. Jadi bijak memilih dan janganlah buang masa semata-mata hanya anda ingin menunggu rayuan,sampi bila nak tunggu? Tepuk akal..tanya la minda.

Tidak salah sekiranya anda ingin menunggu rayuan, tetapi adakah anda yakin yang anda akan terpilih? Tidak. Kenapa? Sebabnya sistem rayuan akan memilih hanya 10% sahaja pelajar yang ada harapan. Penilaian adalah berdasarkan keputusan SPM anda. IPTS atau lebih dikenali sebagai Institusi Pengajian Tinggi Swasta telah diperkenalkan sejajar dengan permintaan pihak kerajaan dalam meningkatkan lagi kualiti pendidikan negara memandangkan negara Malaysia memerlukan tenaga mahir yang ramai dalam menuju masa hadapan kelak. Disamping itu juga institusi ini juga membantu institusi pengajian awam dalam menghasilkan tenaga-tenaga pakar yang bakal menerajui kepimpinan negara.
Tidak semua IPTS tidak setanding IPTA. Malah ianya lebih terbaik. Kelebihan-Kelebihan Kolej Cosmopoint adalah kami menawarkan program DIPLOMA yang lebih khusus untuk anda untuk memenuhi kehendak kerjaya anda pada masa akan datang.
- Daftar sekarang PENDAFTARAN ONLINE

Untuk pendaftara ke Cosmopoint College cawangan Sabah anda boleh WHATSAPP: http://wasap.my/+60143528487/SAYA+BERMINAT