Sistem Pendaftaran Online Pelajar Baru Cosmopoint Sabah

Pendaftaran pelajar baru Kolej Cosmopoint Sabah kini telah dibuka untuk sesi pengajian Feb/Mac 2020. Pelajar-pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM yang belum mendapat tempat untuk melanjutkan pelajaran mereka adalah dipelawa untuk mengambil peluang ini.

Pengambilan (intake) pelajar baru di Kolej Cosmopoint Sabah yang terdekat ialah Feb/Mac 2020. Pelajar yang berminat bolehlah mendaftar sekarang.

Kolej Cosmopoint Sabah adalah salah satu kolej swasta milik penuh agensi kerajaan dikendalikan oleh Ekuinas Nasional yang terbaik di Sabah kerana menyediakan para graduan yang mudah mendapat pekerjaan selepas menghabiskan pengajian mereka.

Kolej Cosmopoint Sabah bukan sahaja menyediakan pembelajaran yang diperlukan oleh pihak industri dan majikan tetapi juga kolej ini mempunya hubungan rapat dengan industri-industri yang berkaitan dengan kursus yang ditawarkan. Secara tidak langsung kolej ini membantu graduannya mendapatkan pekerjajaan yang sesuai dengan bidang kursus yang mereka ambil.

Kerja dalam sektor kerajaan? Ini soalan yang sering ditanya. Jawapannya 'YA'. Diploma yang ditawarkan oleh Cosmopoint adalah diiktiraf penuh oleh Malaysian Qualification Agency (MQA). Untuk memohon kerja dengan kerajaan anda hanya perlu tamat kursus dan memohon melalui laman portal SPA8i.

Bantuan biasiswa - Cosmopoint adalah antara kolej di Sabah yang tersenarai sebagai kolej yang diiktiraf dan pelajarnya layak memohon Biasiswa Kerajaan Negeri Sabah (BKNS). Selain itu pelajar juga boleh memohon Biasiswa One-Off Yayasan Sabah dan juga bantuan pendidikan Baitulmal, sebagai tambahan kepada bantuan Pinjaman Pendidikan PTPTN.

Pendaftaran Kolej Cosmopoint Sabah, Kolej Sabah

Sistem pendaftaran online pelajar baru Cosmopoint Sabah. Pihak pengurusan Kolej Cosmopoint Sabah contohnya mempunyai Perjanjian Persefahaman (MoU) dengan hotel-hotel bertaraf 5 bintang di Sabah dan juga di Semenanjung Malaysia.

Hasilnya pelajar Cosmopoint Kolej akan terus ditawarkan tempat untuk praktikal dan pekerjaan oleh industri berkaitan sejurus mereka menghabiskan pengajian mereka di Cosmopoint Kolej Sabah.

Antara hotel-hotel dan industry yang mempunyai MoU dengan Kolej Cosmopoint Sabah ialah Hotel Ming Garden, Promenade Hotel, Avangio Hotel, Genting Resort, Grand Dorsett Labuan, Grandis Hotel, MATTA, Hyatt Hotel dan Burger King. Senarai ini tentunya akan bertambah hasil usaha agresif pihak pengurusan Kolej Cosmopoint Sabah dalam usaha membuka peluang kepada pelajarnya memulakan career mereka pada masa akan datang.

Kolej Cosmopoint Sabah juga mempunyai kerjasama dengan University Central Lancashire (UCLAN) di United Kingdom (UK) yang mana pelajar lepasan Cosmopoint Kolej akan ditawarkan menyambung pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana Muda dengan masa yang lebih singkat dan menjimatkan.

Pada masa ini adalah tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa Kolej Cosmopoint Sabah adalah yang terbaik  antara semua kolej di Sabah.  Pelajar yang berminat untuk menyambung pelajaran ke Kolej
Cosmopoint Sabah boleh mendaftar secara online di SINI

- Daftar sekarang PENDAFTARAN_ ONLINE

WHATSAPP: http://wasap.my/+60143528487/SAYA+BERMINAT