Peluang Kerja Graduan Diploma Teknologi Maklumat (IT) Di Sabah

Peluang kerja graduan Diploma Teknologi Maklumat di Sabah. Jika anda belum sambung pengajian, dan tidak tahu/pasti apa bidang yang ingin anda ceburi, sambung pengajian dalam bidang Diploma Teknologi Maklumat adalah pilihan yang tepat.
Bagaiman dengan peluang kerja pemegang Diploma Teknologi Maklumat (Diploma in Information Technology) di Sabah? 

Jawapannya amatlah luas. Manusia kini tidak dapat dipisahkan dengan teknologi maklumat. 

Perkembangan dan pengunaan Artificial Intelligent (AI) juga sekarang ini semakin meningkat memerlukan tenaga pakar dalam bidang IT. 

Pelbagai sumber maklumat contohnya dari TV, Radio, Computer (internet), Social Media, Pengiklanan, Smartphone dan sebagainya. 

Pada masa akan datang hidup manusia bakal banyak bergantung kepada maklumat-maklumat yang kita dapati secara atas talian (online).

Pengguna teknologi maklumat begitu ramai, hampir semua penduduk Malaysia khasnya dan dunia amnya adalah pengguna teknologi maklumat. Siapa yang tiada smartphone? Tentu semua ada.

Persoalannya ialah siapa yang akan menyelengara semua peralatan ini dari sekecil-kecil smartphone sehinggalah jaringan komputer, server dan printer, pemancar radio dan TV? 

Kita perlukan begitu banyak individu yang pakar dalam bidang ini untuk selesaikan begitu banyak masalah yang dihadapi oleh pengguna peralatan teknologi maklumat.

Nampak atau tidak, ada begitu luas peluang kerjaya untuk graduan teknologi maklumat. Pejabat/perniagaan mana yang tidak memiliki sekurang-kurangnya 1 set komputer? 

Jika komputer itu rosak siapakah yang boleh membaikinya supaya boleh digunakan semula?

Jawapanya ialah 'ANDA'

Janganlah takut untuk menyahut cabaran dan merebut peluang kerjaya yang terbuka luas dalam bidang Information Technology (Teknologi Maklumat) ini. Jika bukan anda siapa lagi?

Untuk ambil kursus Diploma Teknologi Maklumat apa yang perlu anda ada ialah minimum SPM 3 kredit termasuk subjek Matematik. Jika anda ada kelayakan minimum tersebut, anda boleh memohon mengikuti pengajian dalam bidang teknologi maklumat di Cosmopoint cawangan Sabah di Kota Kinabalu.

Untuk pendaftaran sila layari Online Registration Cosmopoint Sabah

ATAU

Whatsapp: https://www.wasap.my/+60143528487/DAFTAR+COSMOPOINT+SABAH

All the best!